Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

ΛΟΥΚΟΥΜΙ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ

 λουκούμι τριαντάφυλλο

Υλικά

  • καβουρδισμένα αμύγδαλα
  • 450-480 γρ. ζάχαρη
  • 500 ml νερό
  • 1/2 κούπα(ες) κορν φλάουρ ή νισεστέ
  • 4 φύλλο(α) ζελατίνης
  • 1/2-1 κ.σ. ροδόνερο
  • 1/2  καπάκι χρώμα ζαχαροπλαστικής
  • για το πασπάλισμα:
  • 1/2 κούπα(ες) άχνη ζάχαρη

Διαδικασία

Καβουρδίζω πριν ξεκινήσω τα αποφλοιωμένα (λευκά, ωμά) αμύγδαλα. Σε ένα μπολάκι, μουλιάζω για λίγα λεπτά καλά τις ζελατίνες μέσα σε μπόλικο νερό. Παράλληλα γεμίζω την κούπα με το κορν φλάουρ ή το νισεστέ με λίγο από το νερό που έχω υπολογίσει (τα 500ml) κι ανακατεύω πολύ καλά με ένα κουτάλι, να διαλυθεί καλά η σκόνη και να μην έχει γρομπαλάκια.
Σε μια κατσαρόλα με βαρύ πάτο ρίχνω το υπόλοιπο μετρημένο νερό και τη ζάχαρη. Κάποιες συνταγές δίνουν ίδια ποσότητα νερού-ζάχαρης, φτιάχνοντας όμως τα λουκούμια διαπίστωσα ότι παραβγαίνουν γλυκά, αν υπολογίσετε ότι θα τα καλύψετε και με άχνη στο τέλος. Γι'αυτό δίνω τα 450-480γρ. ζάχαρης, αντί για 500γρ.. Αν όμως θέλετε πολύ-πολύ-πολύ γλυκά λουκουμάκια, ακολουθήστε την αναλογία 1:1. Έχω το μάτι στο έντονο κι ανακατεύω τη ζάχαρη έως ότου διαλυθεί τελείως με μια ξύλινη κουτάλα. Στραγγίζω καλά με τα χέρια τα φύλλα ζελατίνης και τα προσθέτω στην κατσαρόλα. Ανακατεύω μέχρι να ομογενοποιηθούν τελείως. Κάπου εδώ το νερό θα αρχίσει να κοχλάζει. Προσθέτω και το διαλυμένο κορν φλάουρ, ανακατεύω μια γύρω και χαμηλώνω (μεσαία προς χαμηλή φωτιά) την ένταση.
Ανακατεύω συνεχώς κυκλικά αλλά και στο κέντρο της κατσαρόλας, για να μη μου κολλήσει καθόλου το μείγμα. Μέσα σε 15' το πολύ, θα έχει μεταμορφωθεί σε μια κολλώδη, υπόλευκη "κρέμα", δείγμα ότι το μείγμα "έδεσε". Αν βουτήξετε ένα κουτάλι στην κατσαρόλα και σηκώσετε την "κρέμα", ουσιαστικά θα στέκεται, θα έχει πήξει. Αφήνω το μείγμα για ακόμη 45' περίπου (σύνολο 1 ώρα), μέχρι το μείγμα να χρυσίσει. Πριν αποσύρω, προσθέτω στο μείγμα 1 κ.σ. ροδόνερο και 1/2 καπάκι (περίπου 1 κ.γλ. κοφτό) χρώμα ζαχαροπλαστικής της αρεσκείας μου. Εγώ χρησιμοποίησα κόκκινο, γιατί ήθελα κάτι πιο έντονο και ζωηρό. Ανακατεύω ζωηρά να πάει παντού το χρώμα και το υγρό.
Κατεβάζω την κατσαρόλα από τη φωτιά και την αφήνω να κρυώσει καλά. Ετοιμάζω στο ενδιάμεσο το δισκάκι μου. Διαλέγω μια φόρμα ή ένα κεσεδάκι, ανάλογα με την ποσότητα που κάνω και το ύψος που θέλω να έχω τα λουκουμάκια μου. Αυτή που χρησιμοποίησα εγώ είναι 14x23 εκ.. Στρώνω λαδόχαρτο στη βάση και τα τοιχώματα, ώστε να αφαιρείται εύκολα το μείγμα. 
Αφού κρυώσει καλά το μείγμα για τα λουκουμάκια μου, γεμίζω με αυτό το φορμάκι και λειαίνω την επιφάνεια. Το αφήνω 1 βράδυ (ή 6 ώρες min.) να στεγνώσει. Την επομένη ανασηκώνω το λαδόχαρτο και τοποθετώ το ορθογώνιο λουκούμι στον πάγκο της κουζίνας μου. Με ίσιο, μεγάλο μαχαίρι κόβω το μεγάλο λουκούμι σε μπουκίτσες, στο μέγεθος που θέλω. Εάν χρειαστεί, λαδώνω λιγάκι το μαχαίρι για να κόβει πιο εύκολα. Αφήνω τις μπουκιές 1-2 μέρες σε δροσερή θερμοκρασία (όχι στο ψυγείο!) να στεγνώσουν καλά. Τότε μόνο το λουκούμι "γερνά" και δεν απορροφά την άχνη, στην οποία θα το τυλίξετε. Ο λόγος που το κόβετε σε μπουκιές μετά το 6ωρο, είναι για να στεγνώσει πιο γρήγορα.

για το πασπάλισμα:

Γεμίζω ένα μπολ με την άχνη. . Ρολάρω πολύ καλά και από όλες τις πλευρές τα λουκούμια μέσα στην άχνη και τα αποθηκεύω σε κουτί, σε δροσερό και ξηρό μέρος. Θα χρειαστεί να φτιάξω χωρίσματα σαν ορόφους, με τη βοήθεια από αντικολλητικό χαρτί. 

~δοκίμασέ το!~


Η συνταγή βήμα - βήμα














pastrychef.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου